وب سایتها در جستجوی ترافیك
برای این كه كاربران اینترنت به یك وب سایت دسترسی پیدا كنند و از آن بهره گیرند، به موتورهای جستجو روی میآورند یا به عبارتی موتورهای جستجو ابزارهایی هستند كه مجاری شناختن یك وب سایت اند.

چندی پیش تعداد لینكهایی كه به یك وب سایت وارد میشدند معیار توانمندی و شهرت وب سایت بود و موتورهای جستجو هم این معیار را پذیرفته بودند. ولی اگر صاحب وب سایتی بخواهد تنها برای افزایش شهرت و تعداد بازدیدكنندگان، لینكهای گوناگونی در سایت خود قرار دهد، بسیار احتمال دارد كه تاثیر عكس بر جا گذارد.
لینكها باید مبداء و مقصدی مرتبط با محتوای وب سایت داشته باشند چرا كه اگر كاربر یكی از این لینكها را امتحان كند و ببیند كه به سایتی غیرمرتبط به موضوع دلخواهش وارد شده، در خواهد یافت كه این وب سایت و لینكهای آن، نمیتوانند خواسته او را برآورده كرده فقط وقتش را تلف خواهد كرد. چند راه میانبر وحقه اینترنتی هستند كه ممكن است برای افزایش ترافیك سایت مناسب به نظر بیایند ولی در واقع یك وب سایت را محدود میكنند و اصلا در این جهت سودمند نیستند.
● این راهها عبارتند از:
▪ بعضی ممكن است نسخهای از وب سایتشان را در موتور جستجو قرار دهند كه رتبه خوبی در ایندكس موتور جستجو كسب كند ولی آنچه كه به كاربر عرضه میكنند با آن نسخه تفاوت دارد.
▪ كلمات كلیدی مبنای اصلی جستجو و یافتن یك وب سایت هستند. این عده این كلمات را به وفور و تكراری در محتوای سایت به كار میبرند تا موتور جستجو مرتبه آنها را در ایندكس خود بالا ببرد و نام وب سایتشان را جزء اولین نامهای یافت شده پیش چشمان كاربر ظاهر كند. ولی حقه اینجاست كه بسیاری از این كلمات در واقع همرنگ پس زمینه وب سایت هستند.
▪ نكته بعدی كه باز هم به ظاهر كارساز و در اصل زیانبار است تكرار صفحات با همان محتوای قبلی است كه صاحب وب سایت چندین صفحه از وب سایت را بدون تغییر در محتوا تكرار میكند.
▪ خلق صفحاتی كه فقط برای موتور جستجو باز هستند و برای كاربر وجود ندارند، حقه دیگریست.
▪ گاهی هم وب سایت را در لیستی از سایتها وارد میكنند كه با پرسش و واژههایی غیرمرتبط با محتوای آن سایت، ظاهر میشوند.
قانون طلایی درجهبندی ایندكس موتورهای جستجو اینست كه: «اگر سعی كنید وب سایت خودتان را در لیستی از سایتها وارد كنید كه با پرسشها و كلماتی غیر مرتبط با محتوای سایت شما، ظاهر میشوند، تنها امكان بسته شدن وب سایتتان را بالا بردهاید.»
تمامی گفتههای بالا یك مفهوم را در خود دارند و آن اینست كه اگر میخواهید وب سایتی پرطرفدار و پرترافیك داشته باشید، به تاكتیكها و حقههای میانبر متوسل نشوید و به غنی كردن و تقویت محتوا و ساختار وب سایت بپردازید. فراموش نكنید كه وب سایت خود را برای اطلاعرسانی یا خدمات دهی خلق نمودهاید پس به این اهداف تمركز كنید. قانون طلایی دیگر اینست كه «وب سایتی فراهم كنید كه در ذهن كاربران جایگیر شده، ثبت گردد.»
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر